The perception of fraud and perspective on ethics of the media employees in emerging countries in the digital era: Evidence from Türkiye

dc.authorid0000-0001-6483-4547
dc.authorid0000-0001-8091-5590
dc.contributor.authorAksoy, Tamer
dc.contributor.authorDenkdemir, Ali Tümay
dc.contributor.otherYönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.date.accessioned2024-08-27T16:09:10Z
dc.date.available2024-08-27T16:09:10Z
dc.date.issued2024
dc.departmentİHÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractThis study aimed to examine whether there is a significant difference between media employees' perception of fraud and their views on ethics and their demographic characteristics, through the example of a leading corporate written/audio/visual media company in Türkiye. Methodologically, data from 202 employees were collected by survey method and analyzed with SPSS-22. The study revealed that there was no significant difference between the participants' demographic characteristics such as age, education level, years of experience, position, and their perception of fraud and their views on ethics. The study also concluded that there are significant differences in the perception of fraud and ethical perspectives between female and male employees regarding gender criteria. It was determined that statistical significance and scoring were higher compared to men. In other words, it was revealed that female participants were more sensitive to fraud and ethical values than men.
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Türkiye'nin önde gelen kurumsal bir yazılı/işitsel/görsel medya şirketi örneği üzerinden medya çalışanlarının hile algısı ve etiğe bakışları ile demografik özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Metodolojik olarak veriler anket yöntemiyle toplandı ve SPSS-22 ile analiz edildi. Anket, farklı departmanları ve pozisyonları yansıtan 202 çalışana uygulandı. Araştırmada katılımcıların yaş, eğitim düzeyi, deneyim yılı, pozisyon gibi demografik özellikleri ile hile algısı ve etiğe bakışları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıktı. Ayrıca kadın çalışanların hile algısı ve etiğe bakış açıları ile erkeklerin bakış açıları arasında cinsiyet kriteri açısından önemli farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır. İstatistiksel anlamlılık ve puanlamada, kadınların duyarlılığının erkeklerden daha yüksek olduğu belirlendi. Bir başka deyişle, kadın katılımcıların erkeklere kıyasla hile ve etik değerlere karşı daha duyarlı oldukları ortaya çıktı. Sonuçlar, literatürdeki bazı çalışmalarla da uyumludur. Araştırma 202 çalışanın algılarıyla sınırlı olduğundan, daha genel verilere ulaşmak için daha fazla sayıda farklı medya çalışanıyla çalışmaların yapılması önerilmiştir.
dc.identifier.citationAksoy, T. ve Denkdemir A. T. (2024). The perception of fraud and perspective on ethics of the media employees in emerging countries in the digital era: Evidence from Türkiye. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 9(2), 161-191. https://doi.org/10.36657/ihcd.2024.124
dc.identifier.doi10.36657/ihcd.2024.124
dc.identifier.endpage191
dc.identifier.issn2651-379X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage161
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.36657/ihcd.2024.124
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/2977
dc.identifier.volume9
dc.institutionauthorAksoy, Tamer
dc.institutionauthorDenkdemir, Ali Tümay
dc.institutionauthorid0000-0001-6483-4547
dc.institutionauthorid0000-0001-8091-5590
dc.language.isoen
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi
dc.relation.ispartofİbn Haldun Çalışmaları Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.relation.publicationcategoryÖğrenci
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPerception of Fraud
dc.subjectEthics
dc.subjectCOSO Internal Control Model
dc.subjectInternal Audit
dc.subjectMedia
dc.subjectHile Algısı
dc.subjectEtik
dc.subjectCOSO İç Kontrol Modeli
dc.subjectİç Denetim
dc.subjectMedya
dc.titleThe perception of fraud and perspective on ethics of the media employees in emerging countries in the digital era: Evidence from Türkiye
dc.title.alternativeDijital çağda gelişmekte olan ülkelerde medya çalışanlarının hile algısı ve etiğe bakış açısı: Türkiye'den kanıtlar
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationbbc73b61-a694-4832-936e-e3747e3f0cf6
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverybbc73b61-a694-4832-936e-e3747e3f0cf6
relation.isOrgUnitOfPublicationc9253b76-6094-4836-ac99-2fcd5392d68f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryc9253b76-6094-4836-ac99-2fcd5392d68f

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
001_3_en_Tamer Aksoy-Ali Tümay Denkdemir.pdf
Boyut:
434.17 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: