The perception of fraud and perspective on ethics of the media employees in emerging countries in the digital era: Evidence from Türkiye
Yükleniyor...
Tarih
2024
Yazarlar
Denkdemir, Ali Tümay
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This study aimed to examine whether there is a significant difference between media employees' perception of fraud and their views on ethics and their demographic characteristics, through the example of a leading corporate written/audio/visual media company in Türkiye. Methodologically, data from 202 employees were collected by survey method and analyzed with SPSS-22. The study revealed that there was no significant difference between the participants' demographic characteristics such as age, education level, years of experience, position, and their perception of fraud and their views on ethics. The study also concluded that there are significant differences in the perception of fraud and ethical perspectives between female and male employees regarding gender criteria. It was determined that statistical significance and scoring were higher compared to men. In other words, it was revealed that female participants were more sensitive to fraud and ethical values than men.
Çalışmanın amacı, Türkiye'nin önde gelen kurumsal bir yazılı/işitsel/görsel medya şirketi örneği üzerinden medya çalışanlarının hile algısı ve etiğe bakışları ile demografik özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Metodolojik olarak veriler anket yöntemiyle toplandı ve SPSS-22 ile analiz edildi. Anket, farklı departmanları ve pozisyonları yansıtan 202 çalışana uygulandı. Araştırmada katılımcıların yaş, eğitim düzeyi, deneyim yılı, pozisyon gibi demografik özellikleri ile hile algısı ve etiğe bakışları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıktı. Ayrıca kadın çalışanların hile algısı ve etiğe bakış açıları ile erkeklerin bakış açıları arasında cinsiyet kriteri açısından önemli farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır. İstatistiksel anlamlılık ve puanlamada, kadınların duyarlılığının erkeklerden daha yüksek olduğu belirlendi. Bir başka deyişle, kadın katılımcıların erkeklere kıyasla hile ve etik değerlere karşı daha duyarlı oldukları ortaya çıktı. Sonuçlar, literatürdeki bazı çalışmalarla da uyumludur. Araştırma 202 çalışanın algılarıyla sınırlı olduğundan, daha genel verilere ulaşmak için daha fazla sayıda farklı medya çalışanıyla çalışmaların yapılması önerilmiştir.
Çalışmanın amacı, Türkiye'nin önde gelen kurumsal bir yazılı/işitsel/görsel medya şirketi örneği üzerinden medya çalışanlarının hile algısı ve etiğe bakışları ile demografik özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Metodolojik olarak veriler anket yöntemiyle toplandı ve SPSS-22 ile analiz edildi. Anket, farklı departmanları ve pozisyonları yansıtan 202 çalışana uygulandı. Araştırmada katılımcıların yaş, eğitim düzeyi, deneyim yılı, pozisyon gibi demografik özellikleri ile hile algısı ve etiğe bakışları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıktı. Ayrıca kadın çalışanların hile algısı ve etiğe bakış açıları ile erkeklerin bakış açıları arasında cinsiyet kriteri açısından önemli farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır. İstatistiksel anlamlılık ve puanlamada, kadınların duyarlılığının erkeklerden daha yüksek olduğu belirlendi. Bir başka deyişle, kadın katılımcıların erkeklere kıyasla hile ve etik değerlere karşı daha duyarlı oldukları ortaya çıktı. Sonuçlar, literatürdeki bazı çalışmalarla da uyumludur. Araştırma 202 çalışanın algılarıyla sınırlı olduğundan, daha genel verilere ulaşmak için daha fazla sayıda farklı medya çalışanıyla çalışmaların yapılması önerilmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Perception of Fraud, Ethics, COSO Internal Control Model, Internal Audit, Media, Hile Algısı, Etik, COSO İç Kontrol Modeli, İç Denetim, Medya
Kaynak
İbn Haldun Çalışmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
9
Sayı
2
Künye
Aksoy, T. ve Denkdemir A. T. (2024). The perception of fraud and perspective on ethics of the media employees in emerging countries in the digital era: Evidence from Türkiye. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 9(2), 161-191. https://doi.org/10.36657/ihcd.2024.124