Biyodizel yakıtlar için çok amaçlı sürdürülebilir tedarik zinciri ağ tasarımı
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü ve Lojistik Derneği (LODER)
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Dünyada tüketilmekte olan enerjinin büyük çoğunluğu yenilenemez enerji kaynaklarından olan fosil yakıtlardan elde edilmektedir. Araştırmalara göre dünyadaki mevcut petrol rezervleri yaklaşık 51 yıllık tüketimi karşılayabilmektedir. Biyodizel, fosil yakıtlar için olabilecek en iyi ikame yakıt türü olmasından dolayı en çok kullanılan sıvı biyoyakıtlardandır. Biyoyakıtların üretilmesi için maliyet etkin tedarik zinciri tasarlanması gerekmektedir. Bu çalışmada sürdürülebilir biyodizel tedarik zinciri ağ tasarımı için maliyet minimizasyonu ve çevresel etki optimizasyonu olmak üzere çok amaçlı, sürdürülebilir bir doğrusal programlama modeli geliştirilecektir. Birinci amaç olan maliyet minimizasyonu literatürden yararlanılarak rahatlıkla modellenebilmekte ve çözülebilmektedir. Çevresel etki verileri literatürde çok net bir şekilde belirtilmediği için Uluslarası Standart Örgütü’nün (ISO) geliştirdiği ISO14000 serisi genel çerçeve olarak kabul edilmiştir.Çevresel etki optimizasyonunda; insan sağlığı, ekosistem çeşitliliği ve kaynak kullanılabilirliği ağırlıklandırma yönteminin yardımıyla hesaplamalar yapılmaktadır. Önerilen model; optimum yer, biyorafineride kullanılacak uygun teknoloji, malzeme akışı ve farklı dönemlerdeki üretim planlamalarını içeren Türkiye’de yapılacak olan gerçek bir uygulama olma özelliği göstermektedir.
The vast majority of the energy consumed in the world is derived from fossil fuels from non-renewable sources of energy. According to the research, the existing oil reserves in the world can meet the consumption of about 51 years. Biodiesel is the most widely used liquid biofuels because it is the best substitute fuel type for fossil fuels. Cost-effective supply chains must be designed to produce biofuels. In this study, a multi-purpose, sustainable linear programming model will be developed, including cost minimization and environmental impact optimization for sustainable biodiesel supply chain network design. The first objective, cost minimization, can be easily modeled and solved using the literature. The ISO 14000 series developed by the International Organization for Standardization (ISO) has been accepted as a general framework since the environmental impact data are not clearly described in the literature. In the environmental effect optimization, human health, ecosystem diversity and resource usability weighing method. Recommended model; optimal location, appropriate technology will be used in Biorafinery, including material flow and production planning in different periods shows the characteristic of being a real application which will be held in Turkey.
The vast majority of the energy consumed in the world is derived from fossil fuels from non-renewable sources of energy. According to the research, the existing oil reserves in the world can meet the consumption of about 51 years. Biodiesel is the most widely used liquid biofuels because it is the best substitute fuel type for fossil fuels. Cost-effective supply chains must be designed to produce biofuels. In this study, a multi-purpose, sustainable linear programming model will be developed, including cost minimization and environmental impact optimization for sustainable biodiesel supply chain network design. The first objective, cost minimization, can be easily modeled and solved using the literature. The ISO 14000 series developed by the International Organization for Standardization (ISO) has been accepted as a general framework since the environmental impact data are not clearly described in the literature. In the environmental effect optimization, human health, ecosystem diversity and resource usability weighing method. Recommended model; optimal location, appropriate technology will be used in Biorafinery, including material flow and production planning in different periods shows the characteristic of being a real application which will be held in Turkey.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Biyodizel Tedarik Zinciri, Çevresel Optimizasyon, Maliyet Minimizasyonu, Biodiesel Supply Chain, Environmental Optimization, Cost Minimization
Kaynak
7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, ULTZK 2018 Bildiriler Kitabı
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Karakoç, E. B., Ayvaz, B., Kuşakcı, A. O. (2018). Biyodizel yakıtlar için çok amaçlı sürdürülebilir tedarik zinciri ağ tasarımı. 7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, ULTZK 2018 Bildiriler Kitabı, 1-11.