İlkokul ve ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve yalnızlık
Yükleniyor...
Tarih
2023
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler, teknolojik cihazların artan üretimi ve yaygınlaşması, dijital cihazlara erişimi kolaylaştırmıştır. Artık günlük yaşamın birçok alanında vazgeçilmez haline gelen dijital araçların eğlence alanında da aynı konuma geldiği söylenebilir. Dijital oyunlar günümüzde yaygın bir şekilde her yaş grubundaki insan tarafından oynanmaktadır. Ancak ilkokul ve ortaokul çağındaki öğrenciler bu oyunların ilk sırada gelen tüketicileri arasındadır. Dijital oyunların bağımlılık yapma potansiyeli ise yapılan çalışmalar tarafından ortaya konulmuştur. Dijital oyun bağımlılığının, birçok problemin yanında yalnızlığa yol açabileceği bilinmektedir. Bu çalışma, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ve yalnızlık arasındaki ilişki ile ilgili yapılan çalışmaları incelemek ve konuyu genel hatlarıyla tartışmak amacıyla yapılmıştır. Dijital oyun bağımlılığının tanımı ve kriterleri, etiyolojisi, kız ve erkek öğrenciler arasındaki farklılıklar, yalnızlık, koruyucu faktörler verisk faktörleri güncel araştırmalar ışığında tartışılmış ve ailelere öneriler sunulmuştur. Konuyla ilgili araştırmaların incelenmesi sonucunda dijital oyun bağımlısı olan ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Technological developments in recent years, increased production, and the proliferation of technological devices have facilitated to reach digital devices. It is possible to say that digital devices that have become indispensable in many areas of daily life have attained the same location in the entertainment field. Digital games are widely played by people of all age groups today, but primary school and middle school students are the foremost consumers of these games. The addictive possibility of digital games has been revealed by the studies. It is known that digital game addiction can lead to loneliness as well as many problems. This study aimed to examine the studies in relation to the relationship between digital game addiction and loneliness in primary school and middle school students and to discuss the issue in general terms. As a result of the examination related to the issue, it has been concluded that primary and secondary school students who addicted to digital games have higher levels of loneliness.
Technological developments in recent years, increased production, and the proliferation of technological devices have facilitated to reach digital devices. It is possible to say that digital devices that have become indispensable in many areas of daily life have attained the same location in the entertainment field. Digital games are widely played by people of all age groups today, but primary school and middle school students are the foremost consumers of these games. The addictive possibility of digital games has been revealed by the studies. It is known that digital game addiction can lead to loneliness as well as many problems. This study aimed to examine the studies in relation to the relationship between digital game addiction and loneliness in primary school and middle school students and to discuss the issue in general terms. As a result of the examination related to the issue, it has been concluded that primary and secondary school students who addicted to digital games have higher levels of loneliness.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bağımlılık, Dijital Oyun Bağımlılığı, Yalnızlık, İlkokul Öğrencileri, Ortaokul Öğrencileri, Addiction, Digital Game Addiction, Loneliness, Primary School Students, Middle School Students
Kaynak
İbn Haldun Çalışmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
8
Sayı
2
Künye
Erden, E. ve Bulut, S. (2023). İlkokul ve ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve yalnızlık. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi 8(2), 127-138. https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.111