Teachers’ classroom interactional competence: Scale development and validation

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

European Knowledge Development (EUROKD)

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Rektörlük, Yabancı Diller Okulu
İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulunun sunduğu İngilizce Hazırlık Programının genel amacı, iletişimsel yaklaşımı kullanarak öğrencileri akademik çalışmalara hazırlamak ve onları etkin, istekli ve kendi kendilerine öğrenebilir bireyler olmaya teşvik etmektir. İngilizce Hazırlık sistemi kurulurken öğrencilerimizin profilleri ve üniversitemizin akademik gereksinimleri göz önüne alınarak Modüler Sistem uygulanması uygun görülmüştür. Uygulamaya konulan Modüler Sistem, seviye gruplarına göre öğrencilerin devam edecekleri modüller sonunda hedeflenen dil becerilerine ulaşmalarını sağlar ve dil eğitim verimliliğin artmasına yardımcı olur.

Dergi sayısı

Özet

Interactional competence has recently gained considerable attention in language education. As an aspect of this competence, classroom interactional competence has been in the limelight since Walsh’s (2006) delineation of this concept. However, there is no survey tool to measure teachers’ classroom interactional competence. To bridge this gap, the present study describes the development and validation of a teachers’ classroom interactional competence (TCIC) scale. An outline of the relevant literature related to classroom interactional competence is provided, along with the process of scale development and validation. An exploratory factor analysis of the data from a large sample of language teachers (N = 564) resulted in a 46-item scale that constituted nine factors, namely visual organizers, sociocultural interaction, questioning, interactional patterns, repair, language modification, turn taking, managerial interaction, and rhetorical script. The implications of the scale for the measurement and, in turn, the enhancement of teachers’ classroom interactional competence are discussed.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Interactional Competence, Classroom Interactional Competence, Language Teachers, Scale Validation

Kaynak

Language Teaching Research Quarterly

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Q2

Cilt

35

Sayı

Künye

Tajeddin, Z. ve Kamali, J. (2023). Teachers’ classroom interactional competence: Scale development and validation. Language Teaching Research Quarterly, 35, 1-20. https://doi.org/10.32038/ltrq.2023.35.01