Data security awareness within the scope of digital public relations practices and privacy

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Yazarlar

Karanfiloğlu, Mehmet

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Literatürk Academia

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Dergi sayısı

Özet

Public relations (PR) practices vary in parallel with the devel- opments in cornmunication technologies and the progress of web 2.0 and 3.0 technologies and are increasingly acquiring a digital form. Such circumstances bring PR practices to digital platforms, which are currently digital public relations. The concept of digi- tal public relations; effectuates the strategic relationship manage- ment goals based on favorable between the organization and its target audiences via digital platforms. Hence, conveying the PR career to the extended reality (XR) -most probably the metaverse- has evolved additionally. On the contrary, the digitalization of everything-things drives ali business processes computer-based and refines them in data/info security...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Digital Communication, Data Security, Privacy, Cyber Security, IT Law, Digital Literacy

Kaynak

Privacy in the Digital Age: Digital Communication and Personel Data

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Karanfiloğlu, M. (2022). Data security awareness within the scope of digital public relations practices and privacy. N. Çokluk, N. Kara (Ed.), Privacy in the Digital Age: Digital Communication and Personel Data içinde (139-160 ss.). Konya: Literatürk Academia.