Yurdunkulu, Adem
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.
Adı Soyadı
Adem Yurdunkulu
İlgi Alanları
Educational Management Administration & Leadership
Kurumdaki Durumu
Aktif Personel
2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Yayın Devlet okullarındaki öğretmenlerin kişisel performanslarına, örgütsel dayanıklılıklarına ve okullarındaki kuantum liderlik düzeyine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(İlyas Görgüt, 2024) Yurdunkulu, Adem; Terzi, Çetin; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüBu araştırmanın amacı öğretmenlerin kişisel performansları, çalıştıkları okulların dayanıklılık düzeyleri ile yöneticilerinin kuantum liderlik düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılı Düzce ilinde görev yapan 4702 öğretmen, örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 409 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ‘‘Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışları Ölçeği’’, ‘‘Öğretmen Performans Değerlendirme Ölçeği’’, ‘‘Örgütsel Dayanıklılık Ölçeği’’ ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde AMOS 21 ve SPSS 24 Paket programlarına başvurulmuş, öğretmenlerin görüşleri çeşitli değişkenler ışığında incelenmiştir. Araştırma sonucunda, erkek öğretmenlerin, kuantum liderlik ve örgütsel dayanıklılık algıları açısından kadın öğretmenlere kıyasla daha yüksek değerlere sahip olduğu, aynı şekilde lisans mezunu öğretmenlerin de yüksek lisans mezunu öğretmenlerden daha yüksek algılara sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, mevcut müdürle çalışma süresi uzadıkça, öğretmenlerin kuantum liderlik, örgütsel dayanıklılık ve performanslarına ilişkin algılarının da artış gösterdiği sonucuna varılmıştır. Buradan hareketle okulların dayanıklılığının yükseltilebilmesi ve kriz yönetiminin sağlanabilmesi için farklı çalışmaların yapılması gerektiği ve mümkün olan tüm paydaşların çalışmaya katılımın sağlanması gerektiği gibi öneriler sunulabilir.Yayın Factors affecting the teaching of 21st century skills according to teachers' perceptions(Gazi Üniversitesi, 2024) Oğuz, Bünyamin; Yurdunkulu, Adem; Göçen, Ahmet; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüThis study investigates teachers' perceptions about the presence of meaning, innovative behavior, burnout, openness toward organizational change, and principals' ethical leadership, focusing on their implications for 21st-century skills teaching. The research aims to determine if these factors individually or collectively influence teachers' readiness and capability to impart 21st-century skills in the class. Employing a quantitative, cross-sectional survey design, the study gathered data from 799 teachers who completed surveys in Şanlıurfa/ Türkiye during the academic year 2022-2023. Results indicate significant relationships among all constructs in the study, from the presence of meaning to 21st-century skills teaching. Specifically, while teachers' perceptions of meaning and burnout are negatively correlated, innovative behavior, openness toward organizational change, and 21st-century skills teaching are positively correlated. The multiple regression analysis reveals that innovative behavior, openness toward organizational change, and perceived ethical leadership significantly predict 21st-century skills teaching while the presence of meaning and burnout do not contribute to the model significantly. Further explanations and suggestions are provided at the end of the paper