Devlet okullarındaki öğretmenlerin kişisel performanslarına, örgütsel dayanıklılıklarına ve okullarındaki kuantum liderlik düzeyine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İlyas Görgüt

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin kişisel performansları, çalıştıkları okulların dayanıklılık düzeyleri ile yöneticilerinin kuantum liderlik düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılı Düzce ilinde görev yapan 4702 öğretmen, örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 409 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ‘‘Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışları Ölçeği’’, ‘‘Öğretmen Performans Değerlendirme Ölçeği’’, ‘‘Örgütsel Dayanıklılık Ölçeği’’ ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde AMOS 21 ve SPSS 24 Paket programlarına başvurulmuş, öğretmenlerin görüşleri çeşitli değişkenler ışığında incelenmiştir. Araştırma sonucunda, erkek öğretmenlerin, kuantum liderlik ve örgütsel dayanıklılık algıları açısından kadın öğretmenlere kıyasla daha yüksek değerlere sahip olduğu, aynı şekilde lisans mezunu öğretmenlerin de yüksek lisans mezunu öğretmenlerden daha yüksek algılara sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, mevcut müdürle çalışma süresi uzadıkça, öğretmenlerin kuantum liderlik, örgütsel dayanıklılık ve performanslarına ilişkin algılarının da artış gösterdiği sonucuna varılmıştır. Buradan hareketle okulların dayanıklılığının yükseltilebilmesi ve kriz yönetiminin sağlanabilmesi için farklı çalışmaların yapılması gerektiği ve mümkün olan tüm paydaşların çalışmaya katılımın sağlanması gerektiği gibi öneriler sunulabilir.
The aim of this study is to examine the personal performance of teachers, the resilience levels of the schools they work in, and the quantum leadership levels of their principals. The population of the study consisted of 4,702 teachers working in Düzce during the 2021-2022 academic year, while the sample included 409 teachers selected through the stratified sampling method. The "Quantum Leadership Behaviors of School Administrators Scale," the "Teacher Performance Evaluation Scale," the "Organizational Resilience Scale," and personal information form were utilized in the research. AMOS 21 and SPSS 24 package programmes were used to analyse the data and teachers' opinions were examined in the light of various variables. The research findings revealed that male teachers had higher perceptions of quantum leadership and organizational resilience compared to female teachers. Similarly, it was determined that teachers with a bachelor's degree exhibited higher perceptions in these areas compared to those with a master's degree. Additionally, the results indicated that as the duration of working with the current principal increased, teachers' perceptions of quantum leadership, organizational resilience, and their own performance also showed an increase. Based on these findings, it can be suggested that various efforts should be undertaken to enhance the resilience of schools and to ensure effective crisis management. Additionally, it is recommended that all possible stakeholders.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Devlet Okulları, Kuantum Liderlik, Öğretmen Performansı, Örgütsel Dayanıklılık, Public Schools, Quantum Leadership, Teacher Performance, Organizational Resilience

Kaynak

Education Science and Sports

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

6

Sayı

2

Künye

Yurdunkulu, A., Terzi, Ç. (2024). Devlet okullarındaki öğretmenlerin kişisel performanslarına, örgütsel dayanıklılıklarına ve okullarındaki kuantum liderlik düzeyine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Education Science and Sports, 6(2), 32-49. http://doi.org/10.70053/esas.1538282