Özden, Yüksel

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
Psikoloji Bölümü BSc, MA, MSc ve PhD dereceleri sunmaktadır ve bu çalışma alanları gelişmektedir. Psikoloji biliminin ele aldığı konular, beynin işlevlerinden toplumsal hareketlerin incelenmesine, çocuk gelişiminden ruhsal bozuklukların nasıl tedavi edilebileceğine kadar uzanan çok geniş bir yelpazede yer alır. Bu zenginlik, psikolojinin birçok farklı, ancak birbiriyle etkileşim içinde olan alt alanlarının bulunduğu anlamına gelmektedir.

Adı Soyadı

Yüksel Özden

İlgi Alanları

Sınıf Yönetimi, Eğitim Yönetimi, Eğitim Bilimleri

Kurumdaki Durumu

Pasif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Yayın
    Sınıf içinde öğretme öğrenme ortamının düzenlenmesi
    (Pegem Akademi, 2019) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Bir kurum veya bir işyerini ziyaret ettiğimizde görünen fiziki çevrenin ve oradaki yüzlerin ötesinde bir “hava” sezeriz. iki ayrı mekanda aynı fiziki şartlara ve aynı işi yapan insanlara rağmen faklı bir “atmosfer” yakaladığımız çok olmuştur. İki çalışma ofisi; ikisinde de aynı çalışma masaları, bilgisayarlar, evrak dolapları, evrak sepetleri ... vardır. Fakat iki mekanın bizde bıraktığı “izlenim” çok farklıdır. içinde bulunduğumuz yerler bizde faklı “hisler” uyandırır. “Hava”, “atmosfer”, “izlenim” ve “his” olarak ifade ettiğimiz “ortam”ı tanımlayan bu kavramlar bazen birbirinin yerine geçen, bazen de her biri hepsini ifade etmek için kullanılan kavramlardır.
  • Yayın
    Öğrenme ve öğretme
    (Pegem Akademi, 2020) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Ders kitabı olmayan akademik bir kitap yazmak başlangıçta pek “tutacak” gibi gözükmüyordu. Biz, öğrenme ve öğretme konusundaki akademik birikimleri tüm eğitimcilerle paylaşmayı ilke edindik. Bunu yaparken yüz binlerce eğitimcinin, işini daha iyi yapmamn “arayışı” içinde olduğuna inandık. Çalışmamızı da dilimiz döndüğünce sade ve anlaşılır yazmaya çalıştık. Bunu sadece yazı ile değil seminer ve konferanslarımızla da on binlerce eğitimci ile paylaştık. Bulduğumuz yankı bizi mutlu etti. Daha iyisini yapmayı da görev bildik. Sekizinci baskıya bu saygı ve minnet ifadeleri ile başlamak isterim.