Özden, Yüksel

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
Psikoloji Bölümü BSc, MA, MSc ve PhD dereceleri sunmaktadır ve bu çalışma alanları gelişmektedir. Psikoloji biliminin ele aldığı konular, beynin işlevlerinden toplumsal hareketlerin incelenmesine, çocuk gelişiminden ruhsal bozuklukların nasıl tedavi edilebileceğine kadar uzanan çok geniş bir yelpazede yer alır. Bu zenginlik, psikolojinin birçok farklı, ancak birbiriyle etkileşim içinde olan alt alanlarının bulunduğu anlamına gelmektedir.

Adı Soyadı

Yüksel Özden

İlgi Alanları

Sınıf Yönetimi, Eğitim Yönetimi, Eğitim Bilimleri

Kurumdaki Durumu

Pasif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Yayın
    Eğitimde yeni değerler
    (Pegem Akademi, 2020) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Türkiye, gündemi belirlenen bir ülke olmaktan çıkıp bölgesel güç ve küresel aktör olma yolunda hızla ilerlemektedir. Buna karşın eğitimin üstüne düşen rolü oynamakta yetersiz kaldığı kanaati gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Hâlbuki eğitim sahasında önemli adımlar atıldı. Müfredat yeniden belirlendi, ders kitapları sil baştan yazıldı, iki yüz bine yakın yeni derslik yapıldı. Dahası; bir milyon bilgisayar dağıtılması, tüm okulların internet ağıyla bağlanması dahi insanları memnun etmeye yetmedi. Sınıfları akıllı tahtalarla donatmaya başladığımız, bedava ders kitabı dağıtımından hızımızı alamayıp bedava tablet bilgisayar dağıtılmasına rağmen eğitimde yapılanların hala yetersiz görülmesinin üzerinde düşünmemiz lazım.
  • Yayın
    Okulu yeniden kurmak
    (Nobel Akademik Yayıncılık, 2019) Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Toplumun değerlerini gelecek kuşaklara aktarmak ve aynı zamanda toplumu değiştirmek gibi birbirine zıt görevlerle hareket eden okullar, değişim eğilimlerini yakalamada ve gerekli adımları atmada bazen geride kalabiliyor. Geçen yüzyılın son çeyreğinden itibaren yoğun bir şekilde yaşadığımız toplumsal ve teknolojik değişimler, okulların varlığını etkin bir şekilde sürdürebilmesi için kendilerini yeniden tanımlamalarını ve rollerini yeniden belirlemelerini zorunlu kılıyor.
  • Yayın
    İlkokul üçüncü sınıf müfredatının çocuklar için felsefe (P4C) metoduna göre incelenmesi
    (İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Kulkul, Yıldız; Özden, Yüksel; Özden, Yüksel
    Tez üç bölümden oluşmaktadır. Bu üç bölümde ilkokul üçüncü sınıf müfredatının çocuklar için felsefe (p4c) metoduna göre amaç ve kazanımlar üzerinden bir incelenme ve öneri çalışması gerçekleştirilmiştir. Birinci bölümünde çocuklar için felsefe (P4C) metodunun tanımı, tarihçesi, amaçları, P4C yönteminin uygulama boyutu, öğretmenin rolü ve yöntemin kurucusu olan Lipman’ın oluşturduğu tüm eğitim öğretim kademelerini kapsayan müfredat yapısı sunulmuştur. İkinci bölümde ise MEB’in öğretim program (müfredat) amacı, değerleri, yetkinlikleri ve felsefesi hakkında bilgi verilecek ve temel derslerin (Türkçe, Hayat Bilgisi, Fen Bilgisi, Matematik) programları detaylı bir şekilde incelenerek sunulmuştur. Üçüncü bölümünde ise tezin yazımında hangi araştırma yöntemin kullanıldığı açıklanmıştır. Tezin dördüncü bölümünde ilk iki bölümde sunulan bilgiler dahilinde iki yapının eğitim dünyasındaki duruş ve ilkelerinin benzerlik ve uygunlukları sahada yapılan çeşitli akademik çalışmalarla desteklenerek sunulmuştur. Sonuç kısmında ise alana dair önerilerle birlikte genel değerlendirme yapılmıştır.
  • Yayın
    Sınıf içinde öğretme öğrenme ortamının düzenlenmesi
    (Pegem Akademi, 2019) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Bir kurum veya bir işyerini ziyaret ettiğimizde görünen fiziki çevrenin ve oradaki yüzlerin ötesinde bir “hava” sezeriz. iki ayrı mekanda aynı fiziki şartlara ve aynı işi yapan insanlara rağmen faklı bir “atmosfer” yakaladığımız çok olmuştur. İki çalışma ofisi; ikisinde de aynı çalışma masaları, bilgisayarlar, evrak dolapları, evrak sepetleri ... vardır. Fakat iki mekanın bizde bıraktığı “izlenim” çok farklıdır. içinde bulunduğumuz yerler bizde faklı “hisler” uyandırır. “Hava”, “atmosfer”, “izlenim” ve “his” olarak ifade ettiğimiz “ortam”ı tanımlayan bu kavramlar bazen birbirinin yerine geçen, bazen de her biri hepsini ifade etmek için kullanılan kavramlardır.
  • Yayın
    Öğrenme ve öğretme
    (Pegem Akademi, 2020) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Ders kitabı olmayan akademik bir kitap yazmak başlangıçta pek “tutacak” gibi gözükmüyordu. Biz, öğrenme ve öğretme konusundaki akademik birikimleri tüm eğitimcilerle paylaşmayı ilke edindik. Bunu yaparken yüz binlerce eğitimcinin, işini daha iyi yapmamn “arayışı” içinde olduğuna inandık. Çalışmamızı da dilimiz döndüğünce sade ve anlaşılır yazmaya çalıştık. Bunu sadece yazı ile değil seminer ve konferanslarımızla da on binlerce eğitimci ile paylaştık. Bulduğumuz yankı bizi mutlu etti. Daha iyisini yapmayı da görev bildik. Sekizinci baskıya bu saygı ve minnet ifadeleri ile başlamak isterim.
  • Yayın
    Kendini keşfet
    (Ebabil Yayınları, 2020) Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Özden, Yüksel
    Bu kitap: Olmak istediği yerde olmadığını hisseden, bunu değiştirme peşine düşerek kendini gerçekleştirmeyi dert edinenlerle bir paylaşım; kendi gerçekliğini yaşamanın, kendi kaderini gerçekleştirmek olduğunu düşünen, bunun da başkasına havale edilemeyecek bir sorumluluk olduğuna inananlarla sanal bir sohbet. Kısacası kendini algılayış biçimini gerçeğe çevirme çabasında olanlarla bir yol birliğidir.