Kuşakcı, Ali Osman

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.

Adı Soyadı

Ali Osman Kuşakcı

İlgi Alanları

Business Analytics, Artificial Intelligence, Genetic Algorithm, Constrained Optimization

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Yayın
    Biyodizel tedarik zinciri ağ tasarımı için çok amaçlı karma tam sayılı doğrusal programlama modeli önerisi
    (Uludağ Üniversitesi, 2018) Kuşakcı, Ali Osman; Kuşakcı, Ali Osman; Ayvaz, Berk; Kuşakcı, Ali Osman; Öztürk, Fatih; Sırakaya, Melike; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Dünyadaki enerji ihtiyacını karşılayan en önemli kaynaklardan biri olan fosil yakıtların yanması sonucunda oluşan sera gazları hem çevre kirliliğine, hem de küresel ısınmaya sebep olmaktadır. Bu nedenle, çevre dostu olan yenilenebilir enerji kaynaklarına ilgi artış göstermektedir. Bu hızlı trendi takip eden Türkiye Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), 2013 yılından itibaren benzine ve motorine yerli katkı olarak, oranları her yıl arttırılmak üzere biyodizel ve etanol ilave zorunluluğu getirmiştir. Bu gelişme de yenilenebilir enerji kaynakları için etkin ve optimal yeşil tedarik zinciri ağı tasarımı çalışmalarının yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada, yenilmeyen hammadde kaynaklarından üretilen ikinci nesil biyodizel yakıtların üretimi için çok amaçlı ve çok dönemli tedarik zinciri ağ tasarımı problemi ele alınmıştır. Ele alınan problemi modellemek için çok amaçlı karma tam sayılı doğrusal programlama modeli geliştirilmiştir. Önerilen model, biyodizel tedarik zincirinin toplam maliyet, çevresel etki ve sosyal etkisini çok amaçlı problemler için önerilen epsilon-kısıt yaklaşımı ile optimize etmektedir. Çalışmada ayrıca çevresel etki değerlendirme süreci, hem literatür çalışmalarıyla hem de Eco-indicator99, Recipe 2008, EDIP 2003, EPS 2000 gibi uluslararası değerlendirme metotlarıyla yapılmıştır.
  • Yayın
    Ürün seçimi için hibritlenmiş Fuzzy-AHP ve TOPSIS yöntemine dayalı bir karar destek sistemi
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Kuşakcı, Ali Osman; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Ürün gamının çok geniş olduğu ürün aileleleri için talep edilen ürünün müşterinin isteği doğrultusunda; maliyet, kalite, fonksiyonellik gibi müşterinin ihtiyaçlarına/önceliklerine en iyi cevap verebilecek şekilde seçilmesi süreci karmaşık ve zahmetli bir Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) problemidir. Bu çalışmada, Bulanık-AHP ve TOPSIS metotlarını kullanarak endüstriyel tip fan seçimi problemi için hibrit bir karar destek sistemi önerilmektedir. Önerilen model ile müşterinin taleplerine ve önceliklerine göre kriter ağırlıklarının Bulanık-AHP ile tespiti yapılmaktadır. Elde edilen kriter ağırlıkları kullanılarak TOPSIS yöntemi ile en iyi alternatifler sıralanmakta ve müşteriye sunulmaktadır.
  • Yayın
    Biyodizel yakıtlar için çok önemli tedarik zinciri ağ tasarımı: Türkiye örneği
    (Gazi Üniversitesi, 2018) Kuşakcı, Ali Osman; Kuşakcı, Ali Osman; Karakoç, Enis Barış; Ayvaz, Berk; Kuşakcı, Ali Osman; Öztürk, Fatih; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Dünya üzerindeki tüketilmekte olan enerjinin büyük çoğunluğu yenilenemez enerji kaynaklarından olan fosil yakıtlardan elde edilmektedir. Uluslararası Enerji Ajansı’nın(UEA) verilerine göre dünya üzerindeki artan petrol talebini karşılayabilecek petrol rezervi 1,7 trilyon varil civarında olup bu miktar yaklaşık 51 yıllık tüketimi karşılayabilmektedir. Tüm fosil yakıtlar gibi petrolün de yanma esnasında açığa çıkardığı zararlı gazların etkisiyle çevre kirliliğine ve küresel ısınmaya yol açtığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle alternatif enerji kaynakları yakın gelecekte daha büyük önem kazanacaktır. Alternatif enerji kaynakları araştırıldığında Biyokütle enerjisinin öneminin büyüklüğü görülmektedir. Biyodizel, fosil yakıtlar için olabilecek en iyi ikame yakıt türü olmasından dolayı en çok kullanılan sıvı biyoyakıtlardandır. Biyoyakıtların üretilmesi ve yenilenebilir enerjiler arasında önemli bir yere sahip olabilmesi için ilk aşamada maliyet etkin bir tedarik zinciri tasarlanması gerekmektedir. Bu çalışmada biyodizel tedarik zinciri ağ tasarımı için maliyet minimizasyonu amaçlayan bir çok periyotlu karma tamsayılı doğrusal programlama modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen model; tesis lokasyon seçimi, biyorafineride kullanılacak uygun teknoloji ve malzeme akış miktarı gibi karar değişkenlerini içermektedir. Bu çalışmanın en önemli özgün katkısı mevcut yazın taramamıza göre konu ile ilgili Türkiye’de uygulaması yapılmış ilk çalışma olmasıdır. Geliştirilen modelin geçerliliğini test etmek için Türkiye‘de biyodizel tedarik zinciri ağ tasarımı probleminin gerçek veriler kullanılarak çözümü yapılmıştır.
  • Yayın
    Biyoyakıt tedarik zinciri ağ tasarımı çalışmaları için özdüzenleyici haritalar ile bir literatür taraması
    (Süleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2020) Kuşakcı, Ali Osman; Kuşakcı, Ali Osman; Öztürk, Fatih; Kuşakcı, Ali Osman; Ayvaz, Berk; Karakoç, Melike; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Son yıllarda çevre dostu yenilenebilir enerji kaynaklarına ilgi artmaktadır. Ülkemizde Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından, 2013 yılından itibaren benzine ve motorine yerli katkı olarak, oranları her yıl arttırılmak üzere biyodizel ve etanol ilave zorunluluğu getirilmiştir. Bu da yenilenebilir enerji kaynakları için etkin ve optimal yeşil tedarik zinciri ağı tasarımı çalışmalarının yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda karar vericiler, ekonomik gelişme sağlayan, çevre hassasiyeti olan ve sosyal refahı sağlayan sürdürülebilir çözümler üretmek için biyoenerji, rüzgâr, güneş, dalga, gelgit vs. gibi yenilenebilir enerjilere odaklanmışlardır Bu çalışmada biyoyakıtların tedarik zinciri ağ tasarımları ile ilgili yapılmış geçmiş çalışmalara yer verilmiş ve çalışmalar; amaçları, karar değişkenleri, kısıtları, kullanılan optimizasyon metodu ve sonuçları açısından analiz edilerek değerlendirilmiştir. İncelenen çalışmalar, yapay sinir ağlarının özel bir çeşidi olan öz düzenleyici haritalar (Self Organizing Maps-SOM) yöntemi kullanılarak kümelenmiş ve literatürdeki boşluklar tartışılmıştır. Literatürün incelemesi ve çalışmaların kümelenmesini içeren bu makale, biyoyakıt tedarik zinciri ağ tasarımı ile ilgili çalışma yapacak araştırmacılar için yol gösterici niteliktedir.
  • Yayın
    Managing public transport during COVID-19: An analysis of the impact and preventive response in Istanbul
    (Millî Savunma Üniversitesi, 2021) Kuşakcı, Ali Osman; Kuşakcı, Ali Osman; Deveci, Muhammet; Aydın, Nezir; Kuşakcı, Ali Osman; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    The number of passengers in public transport has decreased significantly in major cities around the world due to COVID-19. As residents of many countries work from home, they have avoided public transport to minimize their exposure to the outbreak and have changed their way of traveling within their cities due to major changes in local public transport services. Istanbul is one of the cities most affected by the pandemic in terms of the daily number of passengers using public transportation. For the first time since the pandemic started in Istanbul, the use of urban public transportation has decreased by more than 90 percent. The aim of this study is to examine the measures taken in Istanbul public transport in order to prevent the spread of the coronavirus pandemic. In addition, the trends in public transport and inter-modes demands during COVID-19 are analyzed. The results showed that COVID-19 measures to protect the health of passengers in Istanbul public transport are in line with global practices during the initial stage of the pandemic.
  • Yayın
    Bulanık Multimoora ile personel seçimi: Havacılık sektöründe bir uygulama
    (Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2019) Kuşakcı, Ali Osman; Kuşakcı, Ali Osman; Kuşakcı, Ali Osman; Ayvaz, Berk; Öztürk, Fatih; Sofu, Feyza; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    İşletmelerin doğru işe doğru personel yerleştirmesi, zaman, para ve enerji gerektiren hayati derecede önemli bir süreçtir ve sübjektif sözel ve sayısal kriterler içeren birçok kriterli karar verme (ÇKKV) problemidir. Bu çalışmada, personel seçimi sürecindeki belirsizlik ve sübjektiflik de dikkate alınarak problemin çözümü için bulanık MULTIMOORA metodu önerilmiştir. İşletmenin çalışanlarında aradığı yetkinlikler dikkate alınarak önde gelen bir havacılık firmasında, çeşitli departmanlarda istihdam edilmesi planlanan uzman personel seçimi çalışması yapılmıştır. İlk aşama olan yazılı sınavları geçen üç aday, işletmede personel alımında görevli üç üst düzey yönetici tarafından değerlendirilmiştir. İnsan kaynakları uzmanları ile gerçekleştirilen bu görüşme sonucunda ortaya çıkan veriler kullanılarak MULTIMOORA yöntemiyle en iyi aday belirlenmeye çalışılmıştır. Bulguların geçerliliğini test etmek ve önerilen yöntemin kullanışlılığını karşılaştırmak amacıyla adaylar ayrıca bütünleşik AHS-TOPSIS yöntemi ile değerlendirilmiş ve iki modelin aynı sonucu verdiği görülmüştür.