Yazar "Klein, Lorraine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fransız popüler sinemasında Fransız Müslümanların temsili ve kültürlerarasılığın inşası(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Sarı, Engin; Klein, Lorraine; Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, Medeniyet Araştırmaları Ana Bilim DalıBu çalışmada inşacı temsil kuramı ve filmlerin sosyo-politik bir anlatı olduğu kavrayışı ile popüler Fransız filmleri, Müslüman temsilini ve nasıl bir kültürlerarasılığın inşa edildiğini ortaya koymak üzere analiz edilmiştir. Filmlerde Müslüman karakterler ve kültürlerarası ilişkilerin inşa edilme biçimi, öykü, karakterler ve imgelerin Sorlin’in takılma noktaları kavramı etrafında incelenmesi ile ortaya konmuştur. Buna göre, özellikle yeme-içme, kıyafet-görünüm, ibadet, ulusalcı sembollerin takılma noktaları olarak filmlerde kültürel kimliği ve kültürel çatışma konularını temsil ettiği tespit edilmiştir. Filmlerde genel olarak kültürel uyuma vurgu yapan ulusal entegrasyon beklentisinin, karışık ya da çapraz evlilik öyküleri ile mizahi bir üslupla işlendiği görülmüştür. Filmlerde inşa edilen kültürlerarasılıkta, marjinal ya da öteki görülen kültürel kimlikler, Fransız kültürü ile uyumlanması oranında kabul ve saygı görmektedir. Müslüman karakterlerin kültürlerarası ilişki ve etkileşimlerdeki rolleri, kendi tikel kültürlerinden gerektiği oranda feragat ederek, önüne geçilemeyen küreselleşme koşullarında Fransız kültürel kimliğinin kaybı ya da aşınması gibi bir endişeye gerek olmadığını kanıtlamaktır.Yayın What if? Science fiction Hollywood films as a cultural artifact: A showcase of Western worldview(İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, 2023) Klein, Lorraine; Haliloğlu, Nagihan; Haliloğlu, Nagihan; Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, Medeniyet Araştırmaları Ana Bilim DalıIn a « disenchanted » West, to use Max Weber words, a predictable world, where modern science, secularism, impersonal market economy and bureaucracy reign supreme, science fiction as a field of speculation, prediction, warnings or as a lab of the future is undeniably popular in cinemas this last two decades. As cultural artifacts, they offer ready to be used reading grids to make sense of a society that becomes more complicated with each passing day. As Walter Lippmann (1997) argued that cinema has "authority over the imagination" and since "The films of a nation reflect its mentality", as perfectly stated by Kracauer (1947), I analyzed how Science Fiction Hollywood films, considered as a cultural artifact, act as a showcase of western worldview, shaping our understanding and expectations of both present and future ? In front of recurrent themes, such as « natural » disasters, wars, dehumanization and social fractures, I chose and examined through discourse and film analyses seventy science-fiction Hollywood films and did six case studies : Avatar, Interstellar, Inception, Jurassic World, Black Panther and Hunger Games. Through a symptomatic interpretation, I systematically analyzed patterns and elements, (codes in Roland Barthes' words), whose frequency is revealing of their cultural relevancy. Science fiction films are as much a product of the society as a producer of discourse within the society, showcasing the Western world, both feeding on and feeding its fears, hopes, visions of the future and featuring archetypes of threats and heroes. I thus analyzed the films through three main axes, guiding my quantitative and qualitative analysis, loosely mimicking Joseph Campbell's hero's journey : the novum, the threat and the savior.