Mu?ammad b. Y?suf al-San?s?'s theological legacy: Tracing the dissemination of creedal knowledge through the commentaries and glosses on al-San?s?'s work in Medieval & pre-modern Maghrib (15-17th ce)
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This study aims to trace the scholars and works in the Maghrib (from the ninth/fifteenth to the eleventh/seventeenth century) that comprise the theological legacy of Mu?ammad b. Y?suf al-San?s? (Tlemcen 839/1436 - 895/1490) and, by convention, ends with the direct students of Ab? ?asan al-Y?s? (Fes, 1040/1630- 1102/1691). The study of the dissemination of al-San?s?'s theological works is a quest for the development and understanding of creedal literacy among non-elites which seems to mark the theological debates in the 15- 17th Century Maghrib. Rather than a philosophical study of theological concepts, we attempt to look at al-San?s?'s theological legacy within the Maghrib as the expression, development and consolidation of a new mode of religious instruction, one which is manifested primarily in Islamic creedal, theological and legal literary works. Keywords: Horizontal learning, Islamic theology, taql?d, pre-modern societies, descriptive network analysis.
Bu çalışma, Mağrib'de (9/15 - 11/17. yüzıllar) Muhammed b. Yûsuf el-Senûsî'nin doğrudan öğrencisi Ebû Hasan el-Yûsî (Fes, 1040/1630- 1102/1691) ile genel kabule göre sona eren kelâm mirasını oluşturan alimlerin ve eserlerin izini sürmeyi amaçlıyor. El-Senûsî'nin kelam eserlerinin yayılmasının incelenmesi, 15-17. yüzyıl Mağrib'inde teolojik tartışmalara da konu olan halkın inanca dair konularda farkındalığın anlaşılmasını hedefliyor. Kelâmi kavramların felsefi bir incelemesinden ziyade, Senûsî'nin kelâmî mirasına esasen akide, kelâm ve fıkhî metinlerde görülen yeni bir dini eğitim biçiminin ifadesi, gelişimi ve yaygınlaşması olarak bakılıyor. Anahtar Kelimeler: ağ analizi, betimleyici, Erken Modern Çağ, kelam, taklit, yatay öğrenme.
Bu çalışma, Mağrib'de (9/15 - 11/17. yüzıllar) Muhammed b. Yûsuf el-Senûsî'nin doğrudan öğrencisi Ebû Hasan el-Yûsî (Fes, 1040/1630- 1102/1691) ile genel kabule göre sona eren kelâm mirasını oluşturan alimlerin ve eserlerin izini sürmeyi amaçlıyor. El-Senûsî'nin kelam eserlerinin yayılmasının incelenmesi, 15-17. yüzyıl Mağrib'inde teolojik tartışmalara da konu olan halkın inanca dair konularda farkındalığın anlaşılmasını hedefliyor. Kelâmi kavramların felsefi bir incelemesinden ziyade, Senûsî'nin kelâmî mirasına esasen akide, kelâm ve fıkhî metinlerde görülen yeni bir dini eğitim biçiminin ifadesi, gelişimi ve yaygınlaşması olarak bakılıyor. Anahtar Kelimeler: ağ analizi, betimleyici, Erken Modern Çağ, kelam, taklit, yatay öğrenme.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Horizontal Learning, Islamic Theology, Taql?d, Pre-Modern Societies, Descriptive Network Analysis, Ağ Analizi, Betimleyici, Erken Modern Çağ, Kelam, Taklit, Yatay Öğrenme
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
El Houbba, Z. (2022). Mu?ammad b. Y?suf al-San?s?'s theological legacy: Tracing the dissemination of creedal knowledge through the commentaries and glosses on al-San?s?'s work in Medieval & pre-modern Maghrib (15-17th ce). (Unpublished master's thesis). Ibn Haldun University, Alliance of Civilizations Institute, Istanbul.