Factors affecting the teaching of 21st century skills according to teachers' perceptions

dc.authorid0000-0001-7879-3184
dc.authorid0000-0002-9376-2084
dc.contributor.authorOğuz, Bünyamin
dc.contributor.authorYurdunkulu, Adem
dc.contributor.authorGöçen, Ahmet
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
dc.date.accessioned2025-01-02T05:56:36Z
dc.date.available2025-01-02T05:56:36Z
dc.date.issued2024
dc.departmentİHÜ, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
dc.description.abstractThis study investigates teachers' perceptions about the presence of meaning, innovative behavior, burnout, openness toward organizational change, and principals' ethical leadership, focusing on their implications for 21st-century skills teaching. The research aims to determine if these factors individually or collectively influence teachers' readiness and capability to impart 21st-century skills in the class. Employing a quantitative, cross-sectional survey design, the study gathered data from 799 teachers who completed surveys in Şanlıurfa/ Türkiye during the academic year 2022-2023. Results indicate significant relationships among all constructs in the study, from the presence of meaning to 21st-century skills teaching. Specifically, while teachers' perceptions of meaning and burnout are negatively correlated, innovative behavior, openness toward organizational change, and 21st-century skills teaching are positively correlated. The multiple regression analysis reveals that innovative behavior, openness toward organizational change, and perceived ethical leadership significantly predict 21st-century skills teaching while the presence of meaning and burnout do not contribute to the model significantly. Further explanations and suggestions are provided at the end of the paper
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin mevcut anlam, yenilikçi davranış, tükenmişlik, örgütsel değişime açıklık ve müdürlerin etik liderliğine ilişkin algılarının, 21. yüzyıl becerilerinin öğretimi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma, bu faktörlerin bireysel veya toplu olarak öğretmenlerin sınıfta 21. yüzyıl becerilerini kazandırmaya hazır olma durumlarını ve yeteneklerini etkileyip etkilemediğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Nicel yaklaşım ile tasarlanan bu çalışmada, 2022-2023 eğitim yılında Şanlıurfa’da görev yapan 799 öğretmenden veri toplanmıştır. Sonuçlar, mevcut anlamdan 21. yüzyıl becerilerinin öğretimine kadar çalışmadaki tüm boyutlar arasında anlamlı ilişkilerin olduğunu göstermektedir. Özellikle, öğretmenlerin mevcut anlam algısı ve tükenmişliği negatif yönde ilişkiliyken, yenilikçi davranış, örgütsel değişime açıklık ve 21. yüzyıl becerilerinin öğretimi pozitif yönde ilişkilidir. Çoklu regresyon analizi, yenilikçi davranış, örgütsel değişime açıklık ve algılanan etik liderliğin 21. yüzyıl becerileri öğretimini anlamlı bir şekilde yordayan olgular olduğunu, mevcut anlamın ve tükenmişliğin ise modele anlamlı bir katkı sağlamadığını ortaya koymaktadır. Makale sonunda açıklama ve önerilere yer verilmiştir.
dc.identifier.citationOğuz, B., Yurdunkulu, A., Göçen, A. (2024). Factors affecting the teaching of 21st century skills according to teachers' perceptions. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(3), 1977-2008. https://doi.org/10.17152/gefad.1495446
dc.identifier.doi10.17152/gefad.1495446
dc.identifier.endpage2008
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1977
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17152/gefad.1495446
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/3140
dc.identifier.volume44
dc.institutionauthorYurdunkulu, Adem
dc.institutionauthorid0000-0001-7879-3184
dc.language.isoen
dc.publisherGazi Üniversitesi
dc.relation.ispartofGazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject21st-Century Skills Teaching
dc.subjectInnovative Behavior
dc.subjectBurnout
dc.subjectEthical Leadership
dc.subjectPresence of Meaning
dc.subjectOpenness Towards Organizational Change
dc.subject21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi
dc.subjectYenilikçi Davranış
dc.subjectTükenmişlik
dc.subjectEtik Liderlik
dc.subjectAnlam
dc.subjectÖrgütsel Değişime Açıklık
dc.titleFactors affecting the teaching of 21st century skills according to teachers' perceptions
dc.title.alternativeÖğretmen algılarına göre 21. yüzyıl becerileri öğretimini etkileyen faktörler
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationc27d06ac-0ad4-42c6-9eb7-0a230779e119
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc27d06ac-0ad4-42c6-9eb7-0a230779e119
relation.isOrgUnitOfPublication5237ecdd-ea50-4c56-a9b2-80a402ceb7be
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5237ecdd-ea50-4c56-a9b2-80a402ceb7be

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
yurdunkulu-a.pdf
Boyut:
500.76 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
[ N/A ]
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: