Geleceği şekillendiren oyunlar bağlamında metaverse ve dijital okuryazarlık

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Kriter

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Dergi sayısı

Özet

Giderek gelişen dünyamız her gün yeni bir teknoloji ile bizleri tanıştırmakta ve bu yeni teknolojilerin bazıları hayatımızı kolaylaştırıcı etki ederken bazıları ise geleceği ilişkin kaygıları artırabilmektedir. Bu durum her ne kadar hayatın olağan akışında normal olarak görünse de bireylerin bu tür yeniliklere karşı her açıdan hazırlıklı olması, adapte olması ve gerekli birtakım önlemlerin alınması bakımından dikkatlerim yoğunlaştırması önemlidir. Metaverse kavramı, diğer dijitalleşme ekseninde gelişen yeniliklere paralel olarak bazı birtakım “yeni teknoloji” olarak adlandırılan ancak mevcut olanakların iyileştirilmesi veya olgunlaştırılması ile hayatımıza girmiş bir kavramdır. îlk metaverse benzeri işler, 1990’ların sonu 2000’lerin başı itibariyle gerçekleştirilmiş ancak dönem, bugünkü kadar teknolojinin olgunlaşmadığı bir dönem olduğundan beklenen sıçramayı gerçekleştirememiştir...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Metaverse, Sanal Evren, Dijital Okuryazarlık

Kaynak

Yeni Medyanın Toplumsal Yansımaları

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Karanfiloğlu, M. (2023). Geleceği şekillendiren oyunlar bağlamında metaverse ve dijital okuryazarlık. M. Karanfiloğlu, G. Demirel (Ed.), Yeni Medyanın Toplumsal Yansımaları içinde (193-224 ss.). İstanbul: Kriter.