Tüketim kültürü bağlamında Türkiye’deki muhafazakâr moda dergileri ve muhafazakâr moda dergilerinin seküler moda dergileriyle karşılaştırılması Aysha ve Elle Dergileri örneği

dc.authorid0000-0002-0469-0075
dc.authorid0000-0001-8534-9516
dc.contributor.authorBabacan, Mehmet Emin
dc.contributor.authorBabacan, Mehmet Emin
dc.contributor.authorBabacan, Mehmet Emin
dc.contributor.authorKaymak, Aydın
dc.contributor.otherİletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
dc.contributor.otherİletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
dc.date.accessioned2019-11-01T06:33:36Z
dc.date.available2019-11-01T06:33:36Z
dc.date.issued2019
dc.departmentİHÜ, İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Bölümü
dc.descriptionOnline-First
dc.description.abstractFarklı disiplinler tarafından farklı şekillerde ele alınan muhafazakâr moda dergileri, Türkiye’de tarihî süreçte yaşanan sosyal, siyasal ve ekonomik değişimlerin açık bir şekilde izlenebileceği bir mecra olarak önem taşımaktadır. Bu bağlamda muhafazakâr moda dergilerini, tüketim kültürü çerçevesinde ele almak çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Ayrıca tüketim kültürü açısından muhafazakâr moda dergilerinin seküler moda dergileriyle olan benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymak bu çalışmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Bu sebeple Aysha ve Elle dergileri örneklem olarak seçilmiştir. İlgili dergilerin 2016 yılında yayımlanan sayıları, kapsadıkları tüketim iletileri doğrultusunda ele alınmıştır. Dergiler, metinlerde yer alan tüketim iletilerinin deşifre edilmesi amacıyla nicel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada: “Tüketim iletileri içeren yazıların toplam yazı türüne oranı nedir?”, “Tüketim iletileri içeren yazıların konu dağılımı nedir?”, “Tüketim iletileri dergilerde ne oranda yer almaktadır?”, “Aysha dergisinin Elle dergisiyle benzerlik ve farklılıkları nelerdir?” şeklindeki sorulara yanıt aranmaktadır. Çalışmada, Aysha dergisinde tüketim iletileri içeren yazıların toplam yazı türüne oranının %70 olduğu, tüketim iletileri içeren yazıların konularının genellikle ürün, mekân tanıtımı ve moda olduğu, dergide yoğun şekilde tüketim iletilerinin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca tüketim kültürü bağlamında Aysha dergisinin, temel birtakım farklar dışında Elle adlı moda dergisinden çok fazla farklı olmadığı bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractConservative fashion magazines dealt with in different ways by different disciplines, social and historical process taking place in Turkey, is important as an area of political and economic change can be monitored in an open manner. In this context, the main subject of the study is to consider conservative fashion magazines within the framework of consumer culture. In addition, the aim of this study is to reveal the similarities and differences between conservative fashion magazines and secular fashion magazines in terms of consumption culture. For this reason, Aysha and Elle journals were chosen as samples. The issues of the related journals published in 2016 were handled in line with the consumption messages they covered. The journals were analyzed with quantitative content analysis method in order to decipher the consumption messages in the texts. In the study, “What is the ratio of articles containing consumption messages to the total text type?”, “What is the subject distribution of articles containing consumption messages?”, “How much are consumption messages in magazines?”, “What are the similarities and differences between Aysha and Elle?” answers are sought. In the study, it is concluded that the ratio of articles containing consumption messages to Aysha magazine is 70%, the subjects of articles containing consumption messages are generally product, space promotion and fashion, and there are intensive consumption messages in the magazine. In addition, in the context of consumer culture, it was found that Aysha magazine was not very different from Elle fashion magazine, except for some basic differences.en_US
dc.identifier.citationKaymak, A. ve Babacan, M. H. (2019). Tüketim kültürü bağlamında Türkiye’deki muhafazakâr moda dergileri ve muhafazakâr moda dergilerinin seküler moda dergileriyle karşılaştırılması Aysha ve Elle Dergileri örneği. İnsan & Toplum, Online-first, 1-44.
dc.identifier.doi10.12658/M0327
dc.identifier.endpage44
dc.identifier.issn2602-2745
dc.identifier.issn2146-7099
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizinidTXpNeU9UTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeU9UTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.12658/M0327
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/966
dc.identifier.wosWOS:000521750300003
dc.identifier.wosqualityQ4
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.indekslendigikaynakWeb of Science
dc.institutionauthorBabacan, Mehmet Emin
dc.institutionauthorid0000-0002-0469-0075
dc.language.isotr
dc.publisherİlmi Etüdler Derneği
dc.relation.ihupublicationcategory117en_US
dc.relation.ispartofİnsan & Toplum
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİslami Modaen_US
dc.subjectTüketim Kültürüen_US
dc.subjectAysha Dergisien_US
dc.subjectElle Dergisien_US
dc.subjectMuhafazakâr Moda Dergilerien_US
dc.subjectIslamic Fashionen_US
dc.subjectConservative Fashion Magazinesen_US
dc.subjectConsumer Cultureen_US
dc.subjectAysha Magazineen_US
dc.subjectElle Magazineen_US
dc.titleTüketim kültürü bağlamında Türkiye’deki muhafazakâr moda dergileri ve muhafazakâr moda dergilerinin seküler moda dergileriyle karşılaştırılması Aysha ve Elle Dergileri örneğien_US
dc.title.alternativeConservative fashion magazines in the context of consumption culture in Turkey a comparison of conservative and secular fashion magazines with the case of Aysha and Elleen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6fa2b753-c7d4-4ce6-8383-ae8c511b0b47
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6fa2b753-c7d4-4ce6-8383-ae8c511b0b47
relation.isOrgUnitOfPublication57da7128-79ff-4696-8bba-f70c3efe586f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery57da7128-79ff-4696-8bba-f70c3efe586f

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
kaymak_babacan.pdf
Boyut:
457.04 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.52 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: