Ahmedi Hani Anadolu Lisesinde öğretmenler arasında okul iklim algısı
Yükleniyor...
Tarih
2024
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada, Diyarbakır Ahmedi Hani Anadolu Lisesi’nde görev yapan öğretmenler arasında okul iklimi algısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla tesadüfi yöntemlerle ve gönüllülük esaslı seçilen 30 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Görüşme formunda 7 farklı görüşme sorusu sorularak; öğretmenler arasında okul iklim algısı, öğretmenlerin okul yönetimi, meslektaşları, öğrenciler ve velilerle olan ilişkileri ve okul müdürünün tutumlarına dair görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile yorumlanmıştır.
In this study, it was aimed to determine perfection of school climate among teachers working at Diyarbakir Ahmedi Hani Anatolian High School. Fort his purpose, interwies were conducted with 30 teachers selected by random methods and on a voluntary basis. By asking 7 different interwiev questions in the interwiev from; in this study, it was tried to determine the perfection of the school climate among teachers, their relations with school management, colleagues, students and parents and the attitudes of the school principal. The data obtained by using the face-to-face interwiev method interpreted with the content analysis technique.
In this study, it was aimed to determine perfection of school climate among teachers working at Diyarbakir Ahmedi Hani Anatolian High School. Fort his purpose, interwies were conducted with 30 teachers selected by random methods and on a voluntary basis. By asking 7 different interwiev questions in the interwiev from; in this study, it was tried to determine the perfection of the school climate among teachers, their relations with school management, colleagues, students and parents and the attitudes of the school principal. The data obtained by using the face-to-face interwiev method interpreted with the content analysis technique.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
İklim Algısı, Lise, Okul İklimi, Öğretmen, Climate Perception, High School, School Climate, Teacher
Kaynak
İbn Haldun Çalışmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
9
Sayı
2
Künye
Demir, M. Z., Deniz, Ö. ve İnan Demir, Ü. S. (2024). Ahmedi Hani Anadolu Lisesinde öğretmenler arasında okul iklim algısı. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 9(2), 193-210. https://doi.org/10.36657/ihcd.2024.125