Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.
Adı Soyadı
Ayşe Dilşad Yakut
İlgi Alanları
Specific Learning Disabilities, Inclusion, Dylexia, Learning Disabilities, Special Education
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2021) Gökdemir, Mert; Yakut, Ayşe Dilşad; Yakut, Ayşe Dilşad; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Araştırmanın genel amacı, özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerini inceleyerek öğrencilerin sınıf ve yaş seviyesindeki performanslarını belirlemektir. Araştırma Konya ilinde özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde öğrenim gören özgül öğrenme güçlüğü olan 79 üçüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerini değerlendirebilmek amacıyla kullanılan “Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi II” kullanılmıştır. Öğrencilerin %98.73’inin (n= 78) doğru okuma, %100’ünün (n= 79) okuduğunu anlama ve %100’ünün (n= 79) okuma hızı becerilerinde kronolojik yaş ve sınıf seviyesinin altında performans gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerinin birbirlerini etkilediği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.
(Wiley, 2021) Yakut, Ayşe Dilşad; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Students with specific learning disabilities (SLD) are taught by general education teachers who may not respond positively to the inclusion of these students in their classrooms. Teachers’ self-efficacy is an important construct which is related to teachers’ teaching and their willingness to include students with disabilities into their classrooms. The purpose of this study is to examine teachers’ self-efficacy toward teaching students with SLD. In the scope of the study, quantitative data were collected through a scale and an observation form from 200 general education teachers working in public elementary schools in a province of Turkey. Results indicated that the teachers who had students with SLD in their classroom felt more efficacious in teaching students with SLD. In addition, teachers reported that students with SLD had significantly lower problems in motor skills and significantly higher problems in math; attention and memory; and writing skills. Implications are discussed within the Turkish context.