Duralı, Şaban Teoman
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü
Bölüm, uluslararası standartlarda nitelikli bilgi üretmeyi, özellikle İslam felsefesi, Türk düşüncesi ve fenomenoloji geleneğini merkeze almayı ve bu meyanda felsefi bilgi üretilmesini amaçlamaktadır. Batı'da gelişen felsefenin soy kütüğünde sadece Yunan, Helenistik ve Hıristiyan değil, İslam felsefi mirası da yer almaktadır.
Adı Soyadı
Şaban Teoman Duralı
İlgi Alanları
Felsefe, Antropoloji, Mantık, Anatomi
Kurumdaki Durumu
Pasif Personel
2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Yayın "Günümüz medeniyetinin gelecek mirası bencillik ve maddiyat olacak"(İbn Haldun Üniversitesi, 2017) Duralı, Şaban Teoman; Duralı, Şaban Teoman; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe BölümüMedeniyet Tarihi seminerleri veren İbn Haldun Üniversitesi Felsefe Bölüm Başkanı Prof. Dr. Teoman Duralı, medeniyet öncesi dönem ile günümüz dünyası arasında karşılaştırmalarda bulundu. Bütün üstün medeniyetlerde dinin beraberinde tapınağı getirdiğini belirten Prof. Duralı, ancak Türklerin İslamiyet’ten önceki dini hayatlarında bulunmadığını vurgulayarak, “Türklerde tapınak yoktu ama kutsal sayılan bazı bölgeler vardı. Mesela ormanlarda kutsal kabul edilen belirli bölgeler vardı. Bu kutsallıkların başında ise ağaç gelmektedir. Ağaç, Türkçede ‘ağmaktan’ gelir ve ‘yukarı çıkmak’ demektir. ‘Ağa’ da ‘yüce’ demektir. Aynı şekilde ‘ağa’ sözü, Türkçeden Moğolcaya ve Farsçaya geçmiştir. Sözler bir kültürün soy ağacıdır. Sözleri kestiğiniz andan itibaren geçmişle olan bağı koparmış olursunuz.” diye konuştu.Yayın Aristoteles ’in akıl esâslı felsefe-bilimi oluşturuşu(Dergah Yayınları, 2017) Duralı, Şaban Teoman; Duralı, Şaban Teoman; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümüİnsanın, akıl mâliki varlık olduğunun ve bunun kılavuzluğunda yaşanıldığının bilinci demek olan logostan, bildiğimizce, ilk defa, M.Ö. Altıncı yüzyılda Eskiçağ Ege medeniyet âleminden Pitagoras ile Herakleitos bahsetmişlerdir. Öteki bütün canlılar, az yahut çok duyan, duygulanan, demekki edilgen varolanlardır. Tek, bir tek insan, karşılaştığını değerlendirip anlamlandıran akıl mâliki etkin canlıdır. Giderek, insanın akıl varlıklılığına dayanılarak inşâ olunmuş kurum, felsefe-bilimdir. Malzemeyi hazırlayıp yapıtaşlarmı sağlayan Eflâtun olmakla birlikte, binânın mimarı Aristotelestir.