Yeşilırmak, Ali

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi, hukuk ve adalet bilincinin toplumda yaygınlaşmasına hizmet edebilecek, ulusal ve uluslararası hukuk alanında yaşanan gelişmeleri yorumlayıp değerlendirebilecek, fikrî bağımsızlığa sahip, çokdilli, küresel rekabet ortamında başarı sağlayabilecek ve Türkiye'yi uluslararası alanda temsil edebilecek hukukçular yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Adı Soyadı

Ali Yeşilırmak

İlgi Alanları

International Commercial Law, Arbitration, International Investment Law, Litigation

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Yayın
    Evaluation of UAE’ new law on arbitration on interim measures of protection
    (International Chamber of Commerce, 2019) Yeşilırmak, Ali; Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
    Bu toplantıda Birleşik Arap Emirlikleri’nin 2018 tarihli Tahkim Kanununda yer alan geçici hukuki koruma tedbirlerine ilişkin hükümler uluslararası hukuk açısından incelenmiştir. Hükümler, geçici hukuki koruma tedbirlerini iki açıdan incelemektedir. Bunlardan ilki hakeme verilen yetkilerdir. Kanun hakeme geçici hukuki koruma tedbirleri konusunda son derece geniş yetkiler vermiştir. Hakem her türlü geçici hukuki koruma tedbirini taraflardan talep olsun veya olmasın alabilir. Bu tedbirlerin alınmasını bir teminat verilmesine bağlayabilir. Hakemlerin verdiği geçici hukuki koruma kararları icra edilebilir. Ancak geçici hukuki koruma kararları nihai hakem kararı olarak verilememektedir. Yine acil durum hakemine ilişkin açık bir düzenleme kanunda yer almamaktadır. Ayrıca Kanuna göre mahkemeler de geçici hukuki koruma kararları verebilmektedir. Özellikle tahkime taraf olmayan üçüncü kişilere karşı veya derhal icrası gereken kararlar için de mahkemeye başvurmak gerekecektir. Mahkeme ve hakemlerin birlikte yetkisi düzenlenirken ikisi arasında bir öncelik güdülmemiştir. Aslında hakemin yetkilerine öncelik verilmesi düşünülebilirdi.