Yeşilırmak, Ali
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi, hukuk ve adalet bilincinin toplumda yaygınlaşmasına hizmet edebilecek, ulusal ve uluslararası hukuk alanında yaşanan gelişmeleri yorumlayıp değerlendirebilecek, fikrî bağımsızlığa sahip, çokdilli, küresel rekabet ortamında başarı sağlayabilecek ve Türkiye'yi uluslararası alanda temsil edebilecek hukukçular yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Adı Soyadı
Ali Yeşilırmak
İlgi Alanları
International Commercial Law, Arbitration, International Investment Law, Litigation
Kurumdaki Durumu
Aktif Personel
3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Yayın Tahkim sözleşmesinin üçüncü kişilere teşmili(Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, 2019) Yeşilırmak, Ali; Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk BölümüTahkim sözleşmesi kural olarak diğer sözleşmeler gibi sadece taraflarını bağlar. Ancak bazı hallerde tahkim sözleşmesinin üçüncü kişileri bağlaması hususu da kabul edilmiştir. Bu hallere bir örnek üçüncü kişi yararına sözleşmedir. Bir başka örnek ise alacağın temlikidir. Acaba bu haller dışında üçüncü kişilerin sözleşmenin kuruluğu, ifası veya fesih edilmesi süreçlerine dahil olmaları sözleşmeden yararlanmaları durumunda tahkim sözleşmesinin tarafı olmadıkları halde, sözleşme onları bağlayacak mıdır? Yine kardeş veya yavru şirketlerin yaptıkları tahkim sözleşmeleri diğer kardeş veya ana şirketi bağlayacak mıdır. Fransız hukukunda bu soruların cevabı genellikle evet olmaktadır. İsviçre hukukunda ise daha muhafazakar bir yaklaşım kabul edilmiştir. Türk hukukunda konuya ilişkin mahkeme kararları sınırlıdır. Konu öğretide de ayrıntılı bir şekilde ele alınmamıştır. Bildiride Türk hukuku yabancı hukuklar ışığında incelenmiştir.Yayın Evaluation of UAE’ new law on arbitration on interim measures of protection(International Chamber of Commerce, 2019) Yeşilırmak, Ali; Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk BölümüBu toplantıda Birleşik Arap Emirlikleri’nin 2018 tarihli Tahkim Kanununda yer alan geçici hukuki koruma tedbirlerine ilişkin hükümler uluslararası hukuk açısından incelenmiştir. Hükümler, geçici hukuki koruma tedbirlerini iki açıdan incelemektedir. Bunlardan ilki hakeme verilen yetkilerdir. Kanun hakeme geçici hukuki koruma tedbirleri konusunda son derece geniş yetkiler vermiştir. Hakem her türlü geçici hukuki koruma tedbirini taraflardan talep olsun veya olmasın alabilir. Bu tedbirlerin alınmasını bir teminat verilmesine bağlayabilir. Hakemlerin verdiği geçici hukuki koruma kararları icra edilebilir. Ancak geçici hukuki koruma kararları nihai hakem kararı olarak verilememektedir. Yine acil durum hakemine ilişkin açık bir düzenleme kanunda yer almamaktadır. Ayrıca Kanuna göre mahkemeler de geçici hukuki koruma kararları verebilmektedir. Özellikle tahkime taraf olmayan üçüncü kişilere karşı veya derhal icrası gereken kararlar için de mahkemeye başvurmak gerekecektir. Mahkeme ve hakemlerin birlikte yetkisi düzenlenirken ikisi arasında bir öncelik güdülmemiştir. Aslında hakemin yetkilerine öncelik verilmesi düşünülebilirdi.Yayın Hukuki altyapının geliştirilmesi(TC Cumhurbaşkanlığı Finans Ofisi Başkanlığı, 2019) Yeşilırmak, Ali; Yeşilırmak, Ali; Hukuk Fakültesi, Hukuk BölümüÇalıştay’da Finans Merkezinin başarısı hukuki altyapıda yapılması gereken değişiklikler tartışılmıştır. Sunumumda şu hususlar özetle tavsiye edilmiştir: Finans Merkezi’nin daha etkin çalışması için yatırım ortamının iyileştirilmesi ve bu konuda daimi bir çaba içinde olunması gerekir. 1. İstanbul Tahkim Merkezinin (“ISTAC”) yatırım ortamının iyileştirilmesi ve desteklenmesinde en önemli kurumlardan biridir. Bu kurumun paydaşlarının tekrar değerlendirilmesi faydalı olacaktır. Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu, İşçi ve İşveren Federasyonlarının paydaş olmasına örneğin gerek olmamalı. Daha fazla paydaş katılımı ile kurumun daha fazla kullanıcıya ulaşımı sağlanabilir. Örneğin ana ticaret odalarından (İTO vb gibi) paydaş alınması faydalı olacaktır. 2. ISTAC’ın ve diğer tahkim kurumlarının daha etkin olarak arabuluculuk faaliyetlerinde bulunmalarına imkan tanınmalıdır. Örneğin arabuluculuğa gitme zorunluluğu olan hallerde akredite olmuş kurumlar nezdinde yapılan arabuluculuk faaliyeti için de dava şartı olarak kabul edilmelidir. 3. Sermaye piyasası açısından da uyuşmazlık çözüm mekanizmalarının tahkim ve arabuluculuk kullanılmak yoluyla daha etkin hale getirilmesi yerinde olacaktır. Bu ya sigorta uyuşmazlıklarında olduğu gibi zorunlu tahkim ile ya da ISTAC ile işbirliği yapılmak suretiyle gerçekleştirilebilir. 4. Milletlerarası Tahkim Kanunu ve Hukuk Muhakemeler, Kanunu’nun tahkim hükümleri elden geçirilip tahkim alanındaki yeni gelişmeler ilave edilmeli eksiklikler giderilmelidir. Bu alanda mahkeme yardım ve denetimi ile iptal davaları için istinaf seviyesinde tek bir mahkeme (hatta daire) belirlenmelidir. 5. Yabancı Hakem Kararlarının Tanınması ve Tenfizine ilişkin New York Sözleşmesi kapsamında yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizinde birbiri ile çelişen kararların önüne geçmek için Sözleşme kapsamında tüm işler için Yargıtay seviyesinde tek bir mahkeme (hatta tek bir daire) belirlenmelidir. Sözleşme kapsamında tanıma ve tenfizi kolaylaştırıcı düzenlemeler örneğin damga ve harç vergilerinin maktu olarak alınması sağlanmalıdır. 6. Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümüne ilişkin Uluslararası Sözleşme (International Convention for Settlement of Investment Disputes) Sözleşmesi altında tanıma ve tenfiz için tek bir mahkemenin belirlenmesi ve ICSID Sekreteryasına bu durumun bildirilmesi. Bu mahkemenin ICSID konusunda eğitimi. 7. Genelge ile ISTAC’a uyuşmazlık yönlendirilmesi yurt dışında aleyhimize kullanılmakta sanki yabancı yatırımcılar ISTAC’a yönlendiriliyor propagandası yapılıyor. Gizli bir emir ile bu yapılabilir.