Babacan, Mehmet Emin
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.
Adı Soyadı
Mehmet Emin Babacan
İlgi Alanları
Dijital Kültür, Siyasal İletişim, İletişim Sosyolojisi, Teknoloji, Sosyal Medya, Yeni Medya, Toplumsal Hareketler
Kurumdaki Durumu
Pasif Personel
2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Yayın Technology and human condition after COVID-19(Türkiye Bilimler Akademisi, 2020) Babacan, Mehmet Emin; Şeker, Muzaffer; Özer, Ali; Korkut, Cem; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim FakültesiIn the modern period, the bidirectional relationship between machine and human self can roughly be understood by dividing it into three periods. The first phase of these three periods corresponds to the process that started after the Enlightenment and came to a head as the Industrial Revolution. The second stage of the process was experienced at the 20th century, when modern urban life has been established, nation states emerged and determined political systems, and capitalism was cherished as the end of history. The last stage of this period includes technology such as artificial intelligence, genetics, robotics, bioengineering, and that is related to the existential situation of people, which has changed and will continue to change the character of everything once again through internet technology, in particular...Yayın Tüketim kültürü bağlamında Türkiye’deki muhafazakâr moda dergileri ve muhafazakâr moda dergilerinin seküler moda dergileriyle karşılaştırılması Aysha ve Elle Dergileri örneği(İlmi Etüdler Derneği, 2019) Babacan, Mehmet Emin; Babacan, Mehmet Emin; Babacan, Mehmet Emin; Kaymak, Aydın; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim FakültesiFarklı disiplinler tarafından farklı şekillerde ele alınan muhafazakâr moda dergileri, Türkiye’de tarihî süreçte yaşanan sosyal, siyasal ve ekonomik değişimlerin açık bir şekilde izlenebileceği bir mecra olarak önem taşımaktadır. Bu bağlamda muhafazakâr moda dergilerini, tüketim kültürü çerçevesinde ele almak çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Ayrıca tüketim kültürü açısından muhafazakâr moda dergilerinin seküler moda dergileriyle olan benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymak bu çalışmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Bu sebeple Aysha ve Elle dergileri örneklem olarak seçilmiştir. İlgili dergilerin 2016 yılında yayımlanan sayıları, kapsadıkları tüketim iletileri doğrultusunda ele alınmıştır. Dergiler, metinlerde yer alan tüketim iletilerinin deşifre edilmesi amacıyla nicel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada: “Tüketim iletileri içeren yazıların toplam yazı türüne oranı nedir?”, “Tüketim iletileri içeren yazıların konu dağılımı nedir?”, “Tüketim iletileri dergilerde ne oranda yer almaktadır?”, “Aysha dergisinin Elle dergisiyle benzerlik ve farklılıkları nelerdir?” şeklindeki sorulara yanıt aranmaktadır. Çalışmada, Aysha dergisinde tüketim iletileri içeren yazıların toplam yazı türüne oranının %70 olduğu, tüketim iletileri içeren yazıların konularının genellikle ürün, mekân tanıtımı ve moda olduğu, dergide yoğun şekilde tüketim iletilerinin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca tüketim kültürü bağlamında Aysha dergisinin, temel birtakım farklar dışında Elle adlı moda dergisinden çok fazla farklı olmadığı bulgulanmıştır.