Babacan, Mehmet Emin

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Adı Soyadı

Mehmet Emin Babacan

İlgi Alanları

Dijital Kültür, Siyasal İletişim, İletişim Sosyolojisi, Teknoloji, Sosyal Medya, Yeni Medya, Toplumsal Hareketler

Kurumdaki Durumu

Pasif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Yayın
    Modern dönem Türkiye toplumunda asabiyet ve sosyal sermaye ilişkisi
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2019) Babacan, Mehmet Emin; Yılmaz, İsa; Babacan, Mehmet Emin; Babacan, Mehmet Emin; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
    Türkiye’nin modernleşme serüveni iki yüzyılı aşıyor olsa da değerler, kurumlar ve pratikler düşünüldüğünde toplumsal hayat hâlâ geleneksel kalıpları bir şekilde ayakta tutmaktadır. Bu çalışma Türkiye’nin toplumsal yapısına dair bu durumun İbn Haldun’un önemli kavramlarından biri olan ‘asabiyet teorisi’ ve Fukuyama, Coleman, Putnam ve Bourdieu gibi isimlerin sosyal bilimler alanında sıkça dile getirdiği kavramlarından biri olan ‘sosyal sermaye’ üzerinden değerlendirilebileceğini iddia eder. Modern hayat tarzı toplum içindeki bireyi atomize ederek yalnızlaştırırken sosyal sermaye bireyler arası dayanışma ve iş birliğini yeniden kazanmanın yeni bir formu olarak ortaya çıkmıştır. Benzer şekilde, asabiyet toplum merkezli bir sosyal atmosferin devamlılığını sağlamaktadır.