İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi

Yükleniyor...
Organizasyon Birimi Logosu

Kuruluş Tarihi

2017

ROR Tanımlayıcısı

Yayınlar

Yayın
Digital transformation: Corporate communication in the context of industry 4.0
(Kriter Yayınevi, 2023) Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Throughout history, people have been captivated by the idea of the future. Many cultures have contemplated what lies ahead, offering various explanations. Predictıng the future has been a pleasure for many, with seers, magicians, and oracles offering their insights. While some of theır predictions have proven accurate, humanity has often been caught off guard by unexpected outcomes. Despite this, the allure of the future remains, with its mysterious and unknown elements piquing our curiosity. For those aware oftheir mortality, the desire to make the most of their limited time adds to this curiosity. As a result, the quest to anticipate and understand the future has been a shared fascination for centuries, with various methods used to gain insight…
Yayın
II. Meşrutiyet dönemi çocuk dergilerinde sinema ve Osmanlı'da çocuk seyirciler
(Semire Ruken Öztürk, 2022) Odabaşı, İsmail Arda; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Osmanlı çocuklarının sinema ile ilişkileri ve Osmanlı toplumunda çocuk sinema seyircisi hakkında bildiklerimiz hayli sınırlıdır. Okumakta olduğunuz makale, modernleşme süreci içinde toplumsal konumu dönüşmekte olan Osmanlı çocuklarının sinema ile ilişkilerini ve çocuk seyirci olgusunu irdelemektedir. Bu bağlamda makalenin birinci amacı ve aynı zamanda birinci bölümünün odağı, II. Meşrutiyet (1908-1918) yıllarında İstanbul’da çıkan Osmanlı Türkçesi çocuk dergilerinde sinemanın ne şekilde işlendiğini ortaya koymaktır. Sinema-çocuk ilişkisini ve çocuk seyirciyi şekillendiren faktörlerden biri olan çocuk yayınlarından elde edilen bilgiler ve bulgular makalenin ikinci amacına hizmet edecektir. Çalışmanın doğrudan çocuk seyirciye odaklanan ikinci bölümünde evvela çocuk seyircinin kitleselleşme sürecinin tanıkları ve kanıtları üzerinde durulmuş, ardından, çocuk seyirci kitlesinden somut/bireysel örneklere odaklanılmıştır. Osmanlı İmparatorluğu’nun son yıllarında çocuk dergileri çocukların sinemaya gitmelerini çoğu kez teşvik etmişlerdir. Sinemayı çağdaşlıkla, teknoloji ve bilimle özdeşleştirerek ona olumlu bir anlam yüklemekten başka, sayfalarına sinema salonlarının ve sinematik eşyalar satan mağazaların reklamlarını da almışlardır. Üstelik sinema bileti, sinema cihazı gibi promosyon ödülleri dağıtarak ve düzenledikleri etkinliklerde film gösterimlerine yer vererek, küçük okurlarına sinemayı doğrudan deneyimleme fırsatı sunmuşlardır. Çoğu resimli olan ve dolayısıyla okundukları kadar ve belki de okunduklarından çok seyredilen çocuk dergileri, matbu görsel seyri üzerinden çocukları film seyrine, yani sinema seyircisi olmaya hazırlarlar. II. Meşrutiyet yıllarında sinemaya yönelik rağbet giderek artarken, çocuk seyircinin kitleselleşmesini besleyen önemli faktörlerden birinin de çocuk dergileri olduğu anlaşılır. Çocuk dergilerinde sinema içeriklerinin çoğalması, sinematik promosyonlara ve reklamlara rastlanması, bu kitleselleşmenin karinelerinden biridir. Dergiler söz konusu süreci hem yansıtmış hem beslemişlerdir. Bir başka olgu da Osmanlı toplumunda milliyetçiliğin yükselişine paralel olarak çocuk dergilerinin sinematik içeriklerine milliyetçiliğin sızmaya başlamasıdır.
Yayın
Understanding social media dependency, and uses and gratifications as a communication system in the migration era: Syrian refugees in host countries as a case study
(MDPI, 2023) Aldamen, Yasmin; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Through the theoretical frameworks of the media system dependency model and uses and gratifications theory, this study examined the uses of social media by Syrian refugees in Jordan and Turkey. A mixed-methods approach was used to increase the credibility and validity of the study’s findings by combining a qualitative method with quantitative data. The findings show that there were some factors that affected the Syrian refugees’ use of social media before seeking refuge in Jordan and Turkey, which were mainly its ban due to the regime’s censorship and a bad Internet connection due to the bad infrastructure. The absence of these two factors led to an increase in their social media dependency after seeking refuge. There are variances in which social media sites Syrian refugees use the most and why. The majority relied on Facebook for various reasons, and this dependency had varying repercussions on individuals. Furthermore, many immigrants were acquainted with new platforms, implying that refugees became social-media-literate and participated in the updates of the new platforms, even if such sites were not well known to the general public. The Syrian refugees’ dependency on social media varies from person to person due to differences in personal goals, social status, locations, living characteristics, and easy access to the Internet. Furthermore, this dependency on social media has different effects on them according to the media system dependency model. The refugees become increasingly dependent on social media to satisfy their needs and, because of that, social media dependency will become more important in their lives and will increase its influence and effects on them. Furthermore, the study found that the Syrian refugees depended on social media for various gratifications, such as educational, work, and business; information access; cultural and social aspects; connecting with networks and families; establishing friendships; learning new skills; self-expression; making business; and finding work, in addition to reaching routes and contacting smugglers to help them leave the country.
Yayın
Montesquieu'nun Kayıp Mektupları [3]
(Turkuvaz Haberleşme ve Yayıncılık, 2018) Öcal, Hakkı; Öcal, Hakkı; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Tabii şimdi siz, “Rüya diye bir şey yok; bilinçaltı diye bir şey yok; Sigmund Freud’un aramıza yerleştirdiği ajanlar var!” sözüme inanmıyorsunuz. Oysa bu doğru. Yani size sunduğum Montesquieu mektupları kadar doğru çünkü bu Freud ajanı teorisi de o mektupların varlığına beni ikna eden ve bu konuda araştırmaya sevk eden kaynaktan geliyor. Yani editörümden. Editörümden deyince siz şimdi hemen bir yığın komplo teorisi hatırlayacaksınız. Oysa hiç alakası yok. Kendisinin bana gönderdiği son kriptoda ifade edildiği üzere, bizim bilinçaltı sandığımız, hakkında türlü çeşitli söylemler geliştirdiğimiz yutturmacanın gerçek boyutlarını da ortaya koyuyor.
Yayın
The mystery of Gallipoli and occupation
(İbn Haldun Üniversitesi, 2018) Öcal, Hakkı; Öcal, Hakkı; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
What is referred to as the Gallipoli Campaign in the textbooks all over the world is the only major Ottoman victory of World War I. In our country, it is always referred as “The Çanakkale Zaferi” and regarded as a defining moment in our history; it was the final surge in the defense of the motherland as we knew it crumbled on other fronts.

Açıklama

Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Arama Sonuçları