Cilt 8, Sayı 1, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Yayın
    Islamic commercial law - contemporariness, normativeness, and competence
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2023) Mawejje, Jibril Swalleh
    Commercial activities have always kept their importance in the history of humanity from ancient times to the present, with its function that accelerates the social transformation beyond meeting the physical needs of people, and in parallel with the radical changes in the production and consumption styles, conventional types of commerce have been subjected to radical changes throughout ages. It should not be difficult to guess that the attitude of the propositions of Islam on commercial law in the face of these changes is subject to some criticism. It is an exploitation of gullible and poor Muslims, an outdated system, a mere imitation trial of the conventional banking system, infeasible, non-normative, and so on, these are some of the criticisms that have been cast towards the Islamic commercial system, mainly from the western fraternity and the proponents of the conventional banking system. Therefore, this book’s relativity is in trying to assert the relevancy, competence, and feasibility of Islamic commercial law in the contemporary world of economics…
  • Yayın
    Pandemi süreci ve yardım etme davranışı: Nitel bir çalışma (Aksaray ili polis memurları örneği)
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2023) Kara, Elif
    Bu çalışmada pandemi sürecinde gösterilen yardım etme davranışının psikolojik yönleri incelenmiştir. Araştırma yardım etme davranışını incelemek üzere polis memurları ile nitel yöntemlerle yürütülmüştür. Çalışmaya gönüllü katılan 15 kişiye pandemi ile ilgili düşünceleri ve başkalarına yardım etmekle ilgili görüşleri ile ilgili yarı yapılandırılmış 3 soru sorulmuştur. Veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; katılımcılar pandemi ile ilgili olarak stres, kaygı gibi olumsuz duygular yaşamışlardır. Yardım etme davranışı huzur, güven, güç, kontrol duygusu, empati, motivasyon sağlamıştır. Bu araştırma bulgularına dayanarak, pandemi sürecinde yardım etme davranışının ruh sağlığına olumlu etkilerinin benzeri kriz durumlarında geçerli olabileceği düşünülmektedir ve yardım etme davranışının kapsamı ile ilgili toplumun bilgilendirilmesi gerektiği temel önerimizdir.
  • Yayın
    An evaluation of canvas LMS through universal design for learning principles and IMS standards
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2023) Bulut, Mehmet Akın; Bulut, Mehmet Akın; Bulut, Mehmet Akın
    Universal Design for Learning (UDL) is an educational framework that aims to make learning accessible to all individuals, regardless of their abilities or disabilities. This framework is based on the principle that by designing educational materials and environments with a wide range of learners in mind, more inclusive and effective learning experiences could be created. One key aspect of UDL is the use of technology, particularly e-learning, to create flexible and adaptable learning materials and environments. With e-learning, students can access course materials and participate in online activities and discussions at their own pace and in a way that works best for them. This can include using text-to-speech tools, video captions, and other assistive technologies to make course content more accessible to students with disabilities. UDL also emphasizes the importance of providing multiple ways for students to access and engage with course content, including through different media (such as text, images, video, and audio), as well as multiple methods of expression (such as writing, speaking, drawing, or presenting). This allows students to choose the learning approaches that work best for them and helps to ensure that all students have an equal opportunity to learn and succeed. This paper presents an evaluation of Canvas learning management system taking into account the UDL principles, and IMS Global Standards for e-learning tool implementation.
  • Yayın
    Okul yönetiminde etkili olan baskı grupları
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2023) Önk, Şafii; Ekinci, Mehmet; Ekinci, Mehmet Diyadin; Demirkıran, Zikri
    Açık örgütler olan okullar tarihsel süreç içerisinde her zaman baskı gruplarının etkilemek istedikleri yerlerin başında gelmiştir. Gelecek nesillerin yetiştirildiği okullarda ülkenin geleceği de şekillendirilmektedir. Birtakım baskı grupları kendi menfaatleri ve ideolojileri için bu kurumlara müdahalelerde bulunmaya çalışmaktadır ve kimi zaman da bulunmaktadırlar. Bu baskı grupları arasında dernekler, vakıflar, diplomatlar, yerel yöneticiler, cemaatler, aileler, öğretmenler, ticari kuruluşlar, siyasetçiler vb. pek çok oluşum sayılabilir. Yapılan literatür araştırması sonucunda ailelerin, öğrencilerin devamsızlıklarının düşürülmesi, notlarının yükseltilmesi, okulunun değiştirilmesi gibi talepler yer alırken, ticari kurumların, kantin işletmesi, servis ihalesi, kırtasiye ihtiyaçları için yönlendirmeleri şeklinde talepler yer almaktadır. Vakıf, dernek ve cemaat gibi baskı gruplarının ise ideolojileri doğrultusunda taleplerde bulundukları görülmektedir. Sonuç olarak okul yönetimlerini etkilemeye çalışan baskı grupları söz konusudur ve bunun önlenmesi gerektiği ifade edilebilir. Bunu sağlamanın yollarının da yasal düzenlemeler, şeffaflık ve okul yönetiminin tarafsız kurumlarca denetlenmesinden geçtiği düşünülebilir.
  • Yayın
    Kampüste manevi bakım: İngiltere örneği ve Türkiye için çıkarımlar
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2023) Ok, Üzeyir; Gören, Ayşe Burcu; Ok, Üzeyir; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
    Ergenlikten yetişkinliğe geçiş aşamasındaki üniversite öğrencilerini kampüste bilişsel ve sosyal gelişim bakımdan önemli görevler, güçlükler ve sorgulamalar beklemektedir. Aileden ayrılma ve yaşanan bu tür gelişim sorunlarının zamanında, yerinde ve yabancılaşma olmadan onların değerleri çerçevesinde çözümlenmesi son derece önemlidir. Aksi takdirde zamanında müdahale edilmeyen ve çözülemeyen sorunlar onların marjinal tutumlar ve yaşam tarzları geliştirmelerine ve ruh sağlığı bakımdan daha fazla zorlanmalarına yol açabilir. Bu çalışmanın amacı İngiltere’deki üniversitelerde din görevlileri tarafından yürütülen kampüs manevi bakım (MB) hizmetlerinin nasıl yürütüldüğünü göstermek ve benzer bir modelin Türkiye üniversitelerinde geliştirilmesine ön ayak olmaktır. Bu amaçla çalışmada İngiltere’nin Birmingham şehrindeki iki üniversitede çalışan biri Müslüman 4 MB görevlisi ile yapılan nitel çalışmaya yer verilmiştir. Nitel veriler iki ayrı araştırmacı tarafından literatür bilgileriyle karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Sonuçta kampüs MB hizmetleriyle ilgili aşağıdaki ana konular ortaya çıkmıştır: Kampüs MB hizmetlerinin tanımı, yapılanması ve organizasyonu, amacı, görevlilerinin eğitimi, uygulamada kullanılan yeterlilikler ve beceriler, temel destek biçimleri, genel stratejiler, danışanlar ve sorunları (sosyal kimlik, aidiyet, inanç ile ilgili konular, ruh sağlığı konuları, yakın ilişkiler), MB görevlilerinin karşılaştıkları güçlükler ve yapılan öneriler yer almaktadır. Çalışma literatür incelendiğinde Türkiye’de ilk çalışma olması bakımından tarihi önemli bir konuma sahiptir ve bu alandaki bulgular Türkiye’de benzer bir modelin geliştirilmesine öncülük edebilecek niteliktedir.